Edukacja Szkolna 2024

Cześć uczniowie!

Kilka informacji o najbliższym projekcie w ramach przyznanej akredytacji!
 
Numer projektu: 2024-1-PL01-KA121-SCH-000196542
 
Beneficjent: Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie
 
Partner: Grecka szkoła przyjmująca
 
Koordynator projektu: Małgorzata Przyszlakowska
 
Termin: 13-26 października 2024 roku
 
Uczestnicy: Projekt zakłada udział 28 uczniów oraz 3 nauczycieli, którzy będą uczestniczyć w mobilności w Grecji. Rekrutacja do projektu ruszy wkrótce.
 
Język roboczy: Angielski
 
Źródło finansowania: Projekt jest w pełni finansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+.
 Cele projektu:
Projekt ma na celu zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów oraz zawodowych nauczycieli poprzez implementację międzynarodowych doświadczeń edukacyjnych, szczególnie w zakresie umiejętności cyfrowych, językowych, analitycznych i komunikacyjnych. Realizacja projektu przyczyni się do trwałych zmian w programach nauczania, poprzez wprowadzenie innowacyjnych zajęć obejmujących nowe technologie, krytyczne myślenie, inteligencję emocjonalną oraz pracę w szumie informacyjnym.
 
Działania projektowe skupiają się również na wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów o mniejszych możliwościach. Projekt umożliwia im udział w międzynarodowej mobilności oraz zapewnia dodatkowe wsparcie pedagogiczne i zajęcia wyrównawcze.
Projekt zakłada również rozwój współpracy międzynarodowej szkoły, poprzez nawiązywanie nowych partnerstw oraz organizację wizyt studyjnych i seminariów dla nauczycieli z innych krajów.

Zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji do 2-tygodniowego projektu edukacyjnego w Grecji!

To wyjątkowa szansa na podniesienie swoich kompetencji kluczowych, zdobycie nowej wiedzy
i umiejętności oraz poznanie międzynarodowych doświadczeń edukacyjnych. Projekt obejmuje ciekawe zajęcia w greckiej szkole, a językiem roboczym będzie angielski. Uczestnicy będą mieli okazję rozwijać umiejętności cyfrowe, językowe, analityczne
i komunikacyjne. 

Jeśli chcesz przeżyć niezapomnianą przygodę i rozwinąć swoje kompetencje, zgłoś się już dziś!

Polscy uczniowie z Zespołu Szkół Politechnicznych w Głogowie na mobilności w Grecji – edukacja i działania na rzecz bezpieczniejszej przyszłości, zapobiegającej katastrofom naturalnym

Uczniowie z Zespołu Szkół Politechnicznych w Głogowie uczestniczyli w październiku bieżącego roku w wyjątkowym projekcie międzynarodowym o nazwie „Przyszłość po katastrofie – jak przygotować się na klęski żywiołowe i jak im zapobiegać” i numerze 2024-1-PL01-KA121-SCH-000196542. Realizowany w Grecji projekt pozwolił młodzieży zdobyć wiedzę teoretyczną na temat przeciwdziałania katastrofom naturalnym oraz rozwinąć kluczowe kompetencje, takie jak umiejętności cyfrowe, językowe, analityczne i społeczne.

 

Projekt, realizowany przez blisko dwa tygodnie w regionie Pieria w Grecji, stanowił połączenie edukacji z praktycznymi zajęciami terenowymi, które pogłębiły świadomość uczniów na temat zagrożeń klimatycznych, a także umocniły ich wiedzę na temat ochrony środowiska. Podczas zajęć w greckiej szkole partnerskiej uczniowie uczestniczyli w licznych warsztatach prowadzonych wspólnie z tamtejszymi rówieśnikami. W programie znalazły się zagadnienia dotyczące klęsk żywiołowych – pożary, powodzie i susze, z którymi zarówno Grecja, jak i Polska borykają się regularnie. Młodzież wspólnie dyskutowała o przyczynach i skutkach tych zjawisk oraz o strategiach, które lokalne społeczności mogą wdrażać, aby minimalizować ich skutki.

 

Ważnym elementem programu były także zajęcia terenowe. Uczniowie odwiedzili lokalny targ w Leptokarii oraz winnicę w Katerini, gdzie rozmawiali z lokalnymi producentami żywności o wyzwaniach związanych z rosnącymi zagrożeniami klimatycznymi. Wizyty te pozwoliły spojrzeć na tematykę ochrony środowiska z perspektywy codziennych wyzwań lokalnych społeczności.

 

Namacalnym efektem tej intensywnej międzynarodowej współpracy jest blog poświęcony zagadnieniom klimatycznym, stworzony przez uczniów w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. Celem tych materiałów jest szerzenie wiedzy na temat zapobiegania katastrofom naturalnym oraz promowanie działań na rzecz ochrony środowiska.

 

Istotnym aspektem programu Erasmus+ jest także rozwój kulturowy uczestników, zgodny z wartościami i priorytetami tego programu. Mobilność w Grecji umożliwiła młodzieży z Głogowa poznanie dziedzictwa kulturowego i najważniejszych atrakcji regionu Tesalii. Uczniowie zwiedzili Meteory – kompleks klasztorów wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO, wzięli udział w rejsie na wyspę Skiathos, znaną m.in. z cudownie mieniącego się miką piasku na plaży Koukounaries, a także uczestniczyli w lekcjach tradycyjnych greckich tańców, które odbyły się w amfiteatrze w Aigani.

 

Jak podkreśla jeden z opiekunów grupy: „To wyjątkowe doświadczenie pozwoliło naszym uczniom nie tylko zgłębić wiedzę na temat klęsk żywiołowych, ale także zrozumieć, jak wielką rolę mogą odegrać w budowaniu bezpieczniejszej przyszłości. Dzięki wsparciu programu Erasmus+ młodzież mogła rozwijać kompetencje, które są nieocenione w dzisiejszym, pełnym wyzwań świecie. Działania w ramach projektu wzbogaciły ich o umiejętności, które będą przydatne w życiu osobistym i zawodowym.”

 

Projekt „Przyszłość po katastrofie” umożliwił uczniom Zespołu Szkół Politechnicznych w Głogowie poszerzenie horyzontów, zdobycie cennej wiedzy i rozwój kluczowych kompetencji, które są niezwykle istotne w obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi.

 

Całość przedsięwzięcia finansowana była przez Unię Europejską w ramach akredytacji programu Erasmus+, którego celem jest wspieranie edukacji i rozwijanie potencjału młodzieży w całej Europie.

Prezentacja projektowa

Polish students from the Polytechnic School Complex in Głogów on mobility in Greece - education and activities for a safer future, preventing natural disasters

Students from the Polytechnic School Complex in Głogów participated in a unique international project called „The Future after the Disaster – How to Prepare for and Prevent Natural Disasters” and number 2024-1-PL01-KA121-SCH-000196542 in October this year. The project, carried out in Greece, allowed young people to gain theoretical knowledge on counteracting natural disasters and develop key competences, such as digital, linguistic, analytical and social skills.

 

The project, carried out for almost two weeks in the Pieria region in Greece, combined education with practical fieldwork that deepened students’ awareness of climate threats and strengthened their knowledge of environmental protection. During classes at the Greek partner school, students participated in numerous workshops conducted together with their peers from the area. The program included issues related to natural disasters – fires, floods and droughts, which both Greece and Poland struggle with on a regular basis. The youth discussed the causes and effects of these phenomena and the strategies that local communities can implement to minimize their effects.

 

Field trips were also an important part of the programme. The students visited a local market in Leptokarya and a winery in Katerini, where they talked to local food producers about the challenges related to the growing climate threats. These visits allowed them to look at the issue of environmental protection from the perspective of the everyday challenges of local communities.

 

The tangible effect of this intensive international cooperation is a blog devoted to climate issues, created by students in two language versions – Polish and English. The aim of these materials is to disseminate knowledge about preventing natural disasters and promoting activities for environmental protection.

 

Another important aspect of the Erasmus+ program is the cultural development of participants, in line with the values ​​and priorities of this program. Mobility in Greece allowed young people from Głogów to get to know the cultural heritage and the most important attractions of the Thessaly region. The students visited Meteora – a complex of monasteries included on the UNESCO World Heritage List, took part in a cruise to the island of Skiathos, known, among others, for the wonderfully shimmering mica sand on the Koukounaries beach, and also participated in traditional Greek dance lessons, which took place in the amphitheater in Aigani.

 

As one of the group’s guardians emphasizes: “This unique experience allowed our students not only to deepen their knowledge about natural disasters, but also to understand what a great role they can play in building a safer future. Thanks to the support of the Erasmus+ program, young people were able to develop competences that are invaluable in today’s challenging world. The activities within the project enriched them with skills that will be useful in their personal and professional lives.”

 

The project „Future after the catastrophe” allowed students of the Polytechnic School Complex in Głogów to broaden their horizons, gain valuable knowledge and develop key competences that are extremely important in the face of global challenges related to climate change.

 

The entire project was financed by the European Union as part of the accreditation of the Erasmus+ program, which aims to support education and develop the potential of young people throughout Europe.