Edukacja Szkolna 2023

Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie zakończył projekt Erasmus+
z międzynarodowymi sukcesami

Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie zakończył realizację prestiżowego projektu Erasmus+ (numer projektu: 2023-1-PL01-KA121-SCH-000139199), który przyniósł uczniom szkoły cenne doświadczenia oraz możliwość rozwijania kluczowych kompetencji w międzynarodowym środowisku. W ramach projektu 44 uczniów uczestniczyło w dwóch mobilnościach – pierwszej w Grecji i drugiej we Włoszech. Nadchodzący nowy rok szkolny to doskonały moment, aby przypomnieć o korzyściach płynących z uczestnictwa w takich inicjatywach i jednocześnie zachęcić kolejnych uczniów do aplikowania w przyszłych projektach. 

Wspomniany projekt został zrealizowany dzięki uzyskanej przez szkołę Akredytacji sektorze Edukacja szkolna. Dzięki temu uczestnictwo w nim było bezpłatne dla uczniów. 

Główne cele projektu to rozwój kluczowych kompetencji uczniów, w tym cyfrowych, językowych, osobistych i społecznych, oraz poszerzenie wiedzy z zakresu podstawy programowej realizowanych przedmiotów.  

The Polytechnic School Complex in Głogów has completed the Erasmus+ project with international success

The Complex of Technical Schools in Głogów has completed the implementation of the prestigious Erasmus+ project (project number: 2023-1-PL01-KA121-SCH-000139199), which provided students of the school with valuable experience and the opportunity to develop key competences in an international environment. As part of the project, 44 students participated in two mobilities – the first in Greece and the second in Italy. The upcoming new school year is a great time to remind them of the benefits of participating in such initiatives and at the same time encourage more students to apply for future projects.

The aforementioned project was implemented thanks to the Accreditation obtained by the school in the School Education sector. Thanks to this, participation in it was free of charge for students.

The main goals of the project are to develop students’ key competences, including digital, linguistic, personal and social, and to expand knowledge of the core curriculum of the subjects taught.

Plakat

Ulotka 1

Ulotka 2

Mobilność w Grecji – jesień 2023

Pierwsza mobilność, zrealizowana w Grecji, odbyła się od 30 października do 10 listopada 2023 roku. Uczniowie klas II, III i IV Technikum oraz klas II i III Branżowej Szkoły I stopnia mieli okazję współpracować z uczniami z greckiej szkoły partnerskiej. Do Grecji wyjechało 20 uczniów naszej szkoły. 

 

Uczniowie rozpoczęli pobyt w Grecji od organizacyjnych zajęć, podczas których zostali podzieleni na międzynarodowe grupy projektowe. Uczestniczyli w różnorodnych zajęciach merytorycznych, które obejmowały m.in. warsztaty komputerowe z narzędziami takimi jak WordPress, Canva i Gimp, umożliwiające tworzenie treści marketingowych. Uczniowie zgłębiali także rolę turystyki w regionie Tembi, uczestnicząc w zajęciach terenowych z menedżerem Wydziału Promocji i Turystyki. 

 

W ramach projektu uczniowie opracowali różnorodne materiały promocyjne dla regionu w dwóch językach, wykorzystując nowo zdobyte umiejętności. Uczniowie zdobyli praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia treści marketingowych, co znacząco podniosło ich kompetencje cyfrowe, językowe oraz społeczne. 

 

Program kulturowy był równie bogaty. Uczniowie poznawali grecką kulturę i historię poprzez uczestnictwo w lekcjach tańca greckiego, wizyty na lokalnych targach oraz zwiedzanie malowniczych miasteczek jak Litochoro. Weekendowy program edukacyjny obejmował rejs po Zatoce Pagasitiko, gdzie uczniowie zwiedzili wyspę Trikieri, oraz wizytę w Meteory, gdzie poznawali historię klasztorów i ikon. 

 

Na zakończenie mobilności uczniowie zaprezentowali wypracowane rezultaty. Dzięki uczestnictwu w projekcie uczniowie nie tylko zdobyli cenne umiejętności praktyczne i poszerzyli wiedzę z zakresu marketingu, ale również rozwijali kompetencje językowe, międzykulturowe i społeczne i cyfrowe. Uczestnictwo w projekcie zostało potwierdzone certyfikatem! 

 

Uczniowie nabyli praktyczne umiejętności w zakresie projektowania i tworzenia treści na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, oraz zaznajomili się z narzędziami do obróbki graficznej, jak Canva i Gimp. Rozwinęli swoje kompetencje językowe, międzykulturowe oraz zdolność do efektywnej pracy zespołowej. Zdobyli również wiedzę o standardach dostępności WCAG 2.0, co pozwoliło im tworzyć bardziej dostępne treści online. Ponadto, wzrosła ich pewność siebie i umiejętność krytycznego myślenia, co przyczyniło się do lepszego zrozumienia globalnych aspektów kultury i społeczeństwa. 

 

– https://politechniczna.pl 

Mobility in Greece – Fall 2023

The first mobility, carried out in Greece, took place from October 30 to November 10, 2023. Students from the 2nd, 3rd and 4th grades of the Technical School and the 2nd and 3rd grades of the Vocational School of the 1st degree had the opportunity to work with students from the Greek partner school. 20 students from our school went to Greece.

 

 

The students began their stay in Greece with organizational classes, during which they were divided into international project groups. They participated in various substantive classes, which included computer workshops with tools such as WordPress, Canva and Gimp, enabling the creation of marketing content. The students also explored the role of tourism in the Tembi region, participating in field classes with the manager of the Department of Promotion and Tourism.

 

As part of the project, the students developed various promotional materials for the region in two languages, using newly acquired skills. The students gained practical skills in creating marketing content, which significantly improved their digital, linguistic and social competences.

 

The cultural program was equally rich. The students learned about Greek culture and history by participating in Greek dance classes, visiting local markets and visiting picturesque towns such as Litochoro. The weekend educational program included a cruise on the Pagasitiko Gulf, where the students visited the island of Trikieri, and a visit to Meteora, where they learned about the history of monasteries and icons.

At the end of the mobility, the students presented the results they had developed. Thanks to their participation in the project, the students not only gained valuable practical skills and expanded their knowledge of marketing, but also developed linguistic, intercultural, social and digital competences. Participation in the project was confirmed by a certificate!

 

The students acquired practical skills in designing and creating content on social media platforms such as Facebook, and familiarized themselves with graphic editing tools such as Canva and Gimp. They developed their linguistic and intercultural competences and the ability to work effectively in teams. They also gained knowledge of the WCAG 2.0 accessibility standards, which allowed them to create more accessible online content. In addition, their self-confidence and critical thinking skills increased, which contributed to a better understanding of global aspects of culture and society.

– https://politechniczna.pl

Mobilność we Włoszech – kwiecień 2024

Druga mobilność odbyła się we Włoszech, w dniach 22 kwietnia – 3 maja 2024 roku. Do uczestnictwa w drugiej, włoskiej edycji projektu zaproszono uczniów klas: drugich, trzecich, czwartych technikum i drugich, trzecich szkoły branżowej.  

 

Tym razem uczniowie Zespołu Szkół Politechnicznych w Głogowie mieli okazję pogłębić swoje umiejętności w dziedzinach kulinarnych oraz turystyki. Uczniowie podzieleni na dwie międzynarodowe grupy, wraz z włoską młodzieżą ze szkoły partnerskiej VOLTA, skupili się na tworzeniu przewodnika turystycznego oraz bloga kulinarnego, co stanowiło główne zadanie tej mobilności. 

 

Uczniowie uczestniczyli w licznych zajęciach oraz warsztatach komputerowych, gdzie uczyli się obsługi narzędzi do tworzenia treści cyfrowych i graficznych. Warsztaty te były okazją do pracy nad graficznym i merytorycznym przygotowaniem przewodnika oraz bloga. Oprócz tego, uczniowie brali udział w zajęciach terenowych, podczas których odwiedzili m.in. Venzone i Aquileię. Wizyta na ekologicznej farmie „Famiglia Petrus” oraz zajęcia w schronisku Fagioli Fiorina dostarczyły im cennego materiału do realizacji zadań projektowych. Intensywnie uczyli się także języka włoskiego. 

 

Program kulturowy obejmował wizyty w historycznych i kulturalnych miejscach, takich jak Wenecja, Triest, oraz Aquileia, gdzie uczniowie zgłębiali historię i sztukę regionu Friuli-Wenecja Julijska. W trakcie wycieczek poznali także lokalne tradycje, co wzbogaciło ich wiedzę i zrozumienie włoskiej kultury. Uczniowie odwiedzili także miasta takie jak Udine, Palmanova, Medea czy Cividale del Friuli założone przez Juliusza Cezara. 

 

Efektem tej mobilności jest kompleksowy przewodnik turystyczny oraz blog kulinarny, które zostały opublikowane w trzech językach: polskim, angielskim i włoskim. Te prace stanowią dowód na rozwinięcie kompetencji uczniów w zakresie projektowania, tworzenia informacji, pracy zespołowej oraz komunikacji międzykulturowej. Efekty pracy uczniów można obejrzeć tutaj: http://politechniczna.pl/ 

Mobility in Italy – April 2024

The second mobility took place in Italy, from April 22 to May 3, 2024. Students from the following grades were invited to participate in the second, Italian edition of the project: second, third, fourth grade technical school and second, third grade vocational school.

 

This time, students from the Polytechnic School Complex in Głogów had the opportunity to deepen their skills in the fields of culinary and tourism. Students divided into two international groups, together with Italian youth from the VOLTA partner school, focused on creating a tourist guide and a culinary blog, which was the main task of this mobility.

 

Students participated in numerous classes and computer workshops, where they learned how to use tools for creating digital and graphic content. These workshops were an opportunity to work on the graphic and substantive preparation of the guide and blog. In addition, students took part in field classes, during which they visited, among others, Venzone and Aquileia. A visit to the organic farm „Famiglia Petrus” and classes at the Fagioli Fiorina shelter provided them with valuable material for their project tasks. They also learned Italian intensively.

 

The cultural program included visits to historical and cultural places such as Venice, Trieste, and Aquileia, where students explored the history and art of the Friuli-Venezia Giulia region. During the trips, they also learned about local traditions, which enriched their knowledge and understanding of Italian culture. The students also visited cities such as Udine, Palmanova, Medea and Cividale del Friuli founded by Julius Caesar.

 

The result of this mobility is a comprehensive tourist guide and a culinary blog, which were published in three languages: Polish, English and Italian. These works are proof of the development of students’ competences in design, information creation, teamwork and intercultural communication. The effects of the students’ work can be viewed here: http://politechniczna.pl/

Podsumowanie projektu

Uczestnicy projektu wrócili do kraju z nową wiedzą, umiejętnościami oraz certyfikatami potwierdzającymi ich uczestnictwo i osiągnięcia. Projekty tego typu otwierają drzwi do dalszych możliwości zawodowych i edukacyjnych, wzmacniając pozycję uczniów na rynku pracy i rozwijając ich potencjał. 

Rezultaty prac uczniów, można obejrzeć pod linkiem: http://politechniczna.pl/  

 

Pełna relacja z obydwu mobilności oraz więcej informacji o projektach Erasmus+ realizowanych w naszej szkole znajdziecie na fanpage: Europejskie projekty edukacyjne ZSP w Głogowie 

Project summary

Project participants returned to Poland with new knowledge, skills, and certificates confirming their participation and achievements. Projects of this type open doors to further professional and educational opportunities, strengthening students’ position in the labor market and developing their potential.

The results of the students’ work can be viewed at the link: http://politechniczna.pl/


A full report from both mobilities and more information about Erasmus+ projects implemented at our school can be found on the fanpage:
Europejskie projekty edukacyjne ZSP w Głogowie 

Prezentacja projektowa