RAPORT DOSTĘPNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ GRECKIEGO MINISTERSTWA EDUKACJI

Data: 05.11.2023
Autorzy raportu:
Sieradzy Stanisław, Gniewosz Dawid, Dawid Knapik, Stawiński Konrad, Tywoniuk Michał
1. Wprowadzenie
Niniejszy raport stanowi ocenę dostępności strony internetowej greckiego ministerstwa edukacji zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines).
2. Zakres raportu
3. Poziom Dostępności
Zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1, strona została oceniona pod kątem poziomu dostępności:
– B- średni poziom dostępności strony internetowej. Strona posiada udogodnienia na rzecz osób z wykluczeniami, jednakże są one bardzo nieliczne i nie wykonane w profesjonalny sposób.
4. Wyniki Audytu
Podczas audytu, przeprowadzonego na stronie internetowej greckiego ministerstwa edukacji, zidentyfikowano następujące kwestie dotyczące dostępności:
A
Brak alternatywnych opisów tekstowych dla nie-wizualnych treści, takich jak obrazy i multimedia.

B
Brak odpowiedniego kontrastu kolorów na niektórych elementach strony, co utrudnia czytanie osobom z trudnościami wzrokowymi.

C
Brak dostępu do wszystkich funkcji za pomocą klawiatury, co utrudnia nawigację i interakcję osobom z ograniczeniami w używaniu myszy:
-brak możliwości przełączania między artykułami i formularzami za pomocą strzałek
-brak możliwości przesyłania formularzy za pomocą klawisza Enter
D
Niedostateczna czytelność tekstu z powodu niewłaściwej wielkości czcionki i układu strony.

E
Brak odpowiednich znaczników nagłówków i logicznej struktury dokumentu, co wpływa na nawigację i zrozumienie treści osobom korzystającym z czytników ekranowych.


F
Niedostateczna jasność i spójność języka oraz wymowy na stronie, co utrudnia korzystanie osobom z trudnościami w komunikacji.
5. Zalecenia
Na podstawie wyników audytu, proponowane są następujące zalecenia w celu poprawy dostępności strony internetowej:
A. Dodanie odpowiednich alternatywnych opisów tekstowych dla wszystkich nie-wizualnych treści, takich jak obrazy i multimedia.
B. Poprawa kontrastu kolorów na elementach strony, aby spełnić wymagania dotyczące czytelności.
C. Zapewnienie dostępu do wszystkich funkcji za pomocą klawiatury oraz poprawa ogólnej dostępności dla użytkowników niepełnosprawnych.
D. Zwiększenie czytelności tekstu poprzez dostosowanie wielkości czcionki i układu strony.
E. Poprawa znaczników nagłówków i struktury dokumentu w celu ułatwienia nawigacji i zrozumienia treści dla użytkowników korzystających z czytników ekranowych.
F. Dostarczenie narzędzi i instrukcji pozwalających osobom z niepełnosprawnościami korzystać z interaktywnych elementów strony.
G. Poprawa jasności i spójności języka oraz wymowy na stronie.
6. Podsumowanie
Niniejszy raport stanowi analizę dostępności strony internetowej greckiego ministerstwa edukacji zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1. Wdrożenie zalecanych poprawek pomoże zwiększyć dostępność i użyteczność strony dla wszystkich użytkowników, niezależnie od ich zdolności poznawczych i motorycznych.
Autorzy raportu:
Sieradzy Stanisław, Gniewosz Dawid, Dawid Knapik, Stawiński Konrad, Tywoniuk Michał
Data: 05.11.2023